Inbound marketing "must know"

Viktiga guider med allt du behöver veta anpassat efter din förkunskap

  • Nybörjare - 5 min läsning

    7 viktiga skäl till att välja inbound marketing redan idag

    Ladda ner
  • Nyfiken - 10 min läsning

    Ska du läsa en enda guide om inbound marketing - läs denna

    Ladda ner
  • Intresserad - 10 min läsning

    Att komma igång & att se ROI på er inbound marketing-satsning

    Ladda ner
Publicerat den: 2017-03-30 | Av: Sanna Erlandsson

Copywriter (svenska/engelska) till Invise

Content är själva bränslet för att få hela inbound-maskineriet att rulla. Med andra ord är content hjärtat i inbound marketing och därmed en central del i vårt arbete.

Förutom att vi själva växer hela tiden så fortsätter även våra kunder att göra det – utanför svensk mark. Det gör att vi nu behöver en copywriter som kan skriva riktigt bra texter, både på svenska och engelska.

Erfarenhet och utbildning är inte det primära för oss, det viktiga är att du har en känsla för språk, ord och tonalitet samtidigt som att du har förmågan att beröra, informera och utbilda målgruppen du skriver för. Dina dagar kommer nämligen bestå av att skriva olika typer av texter, både i form av blogginlägg, case och guider, men ibland även texter för hemsidor, kampanjer och nyhetsbrev – både för våra kunder och för oss på Invise. Du kommer med andra ord att ha en kreativ roll med mycket kundkontakt och ett nära samarbete med övriga Invise-kollegor.

Investerar du i oss kommer vi att göra allt för att pusha dig mot att nå nya mål, såväl yrkesmässigt som privat. Vågar du tänka nytt och provocera med ditt content? Då står vi bakom dig!

Vi tror att du har:

  • Mycket goda skrivkunskaper i engelska och svenska
  • En utbildning eller kan påvisa bra underlag på tidigare jobb/uppdrag inom copy
  • Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet
  • Erfarenhet av att skriva texter för B2B-företa
  • Vana att föra löpande dialog med flera kunder samtidigt

Här hittar du fler blogginlägg om hur vi arbetar med content:

Lästips! ”Den stora content-guiden


3 frågor till copywritern Sanna

Vad är det roligaste med ditt jobb?
Variationen av arbetsuppgifter, kunder och projekt. Ena dagen är det totalfokus på att skriva en längre guide och andra dagen sitter jag i ett möte för att ta fram en contentkalender tillsammans med en kund. Det är kul att intervjua olika personer på ett företag och få lära sig mer om verksamheten och personen bakom.

Vilken är den största utmaningen med att vara copywriter på Invise?
Den största utmaningen i min roll är att få kunden att våga sticka ut hakan i sitt content. Att ta steget bort från det “förväntade”. Det är alltid lika kul att visa resultatet när de väl har vågat! 🙂

Vilka av dina personliga egenskaper har du störst nytta av i ditt arbete?
Att jag verkligen tycker om att skriva och att jag vågar utmana kunderna i att tänka annorlunda (för som sagt, jag vet att det funkar). Det viktigaste är att ge läsaren ett värde inte bara skriva vad kunderna vill säga.

Har du frågor om hur det är att arbeta på Invise? Utelämnar rollbeskrivningen något du undrar över? Hör av dig direkt till sanna.erlandsson@invise.se. Observera att Sanna inte tar emot ansökningar, men däremot kan svara på allt du vill veta om rollen och Invise.


Praktisk info

Tjänsten är en heltidstjänst om 40 timmar/vecka där du fördelar din arbetstid fritt under veckans gång. Tillträde sker omgående eller så snart som möjligt och vårt kontor ligger på Kungstensgatan 48, nära tunnelbanestationerna Odenplan och Rådmansgatan.

Ansökan

Låter det här intressant eller tror du dig ha en vän som skulle briljera i rollen? Skicka en ansökan (eller ett tips) till jobb@invise.se. Märk ansökan med “Copywriter”.


Om Invise

Vi på Invise skulle beskriva oss själva som ett modernt, kreativt och nytänkande företag. Vi har fria arbetstider, värdesätter egna initiativ och är måna om att alltid göra det lilla extra för både oss själva och våra kunder. Vi älskar det vi gör och om vi får bli självgoda för ett slag så tycker vi att vi är riktigt grymma på webbutveckling och inbound marketing.

Det senaste året har vi vuxit en hel del som företag och haft glädjen att välkomna flera nya medarbetare. Läs gärna blogginlägget om vår företagskultur och tveka inte att maila oss om du vill veta mer!

Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Email this to someone
Kategorier: Content |

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Sanna Erlandsson

Av Sanna Erlandsson

Kommunikatör, informatör, webbredaktör och copywriter. Kärt barn har många namn brukar man ju säga! Skämt åsido. Jag är en skojsig skåning som älskar att leka med ord och vågar tänka annorlunda. Inte bara för att – utan för att förenkla det som många ofta krånglar till.

Visa kommentarer