Marknad, Sälj

Skjut din inbound i foten – här är tipsen!


Varning! Det här inlägget innehåller stora mängder ironi som kan vara svårsmält vid tidiga morgnar med kaffebrist och dåligt väder.

  • Skriv bara om dig själv i alla sociala mediekanaler. Se till att fylla alla dina sociala kanaler med säljbudskap för alla dina produkter och lyssna aldrig aldrig på när dina följare börjar ställa svåra frågor till dig.
  • Sätt upp en no-reply-adress för alla dina mailutskick. Att göra det svårt att kommunicera med ditt företag är ett bra sätt att få färre jobbiga förfrågningar.
Vår mest nedladdade guide  Vad är inbound marketing? Ladda ner
  • Lägg ditt mest efterfrågade content långt in i sidstrukturen så att dina potentiella kunder måste läsa igenom hela siten för att hitta dit.
  • Öppna bara för en kontaktkanal. Se till att bara ha din mailadress under era kontaktuppgifter. Har du mailadress, telefonnummer, kontaktformulär, länkar till era sociala medier och en chatt riskerar du att behöva prata med potentiella kunder i flera kanaler samtidigt.
  • Följ aldrig upp vad du sagt att du ska göra, det är ändå ingen som räknar med att du ska hålla vad du lovar så de kan ju inte bli besvikna.

Sugen på att sluta skjuta dig själv i foten? Sippa på kaffen, lyssna på dina besökare och skapa fantastisk marknadsföring!

 

Publicerad

Vad tyckte du om inlägget?

Läs mer