Inbound marketing "must know"

Viktiga guider med allt du behöver veta anpassat efter din förkunskap

  • Nybörjare - 5 min läsning

    7 viktiga skäl till att välja inbound marketing redan idag

    Ladda ner
  • Nyfiken - 10 min läsning

    Ska du läsa en enda guide om inbound marketing - läs denna

    Ladda ner
  • Intresserad - 10 min läsning

    Att komma igång & att se ROI på er inbound marketing-satsning

    Ladda ner

CASE: Birdie

Birdie

Mot att bli den bästa golfresearrangören i Sverige

Birdie Golf Tours är en resebyrå med idén att sälja och marknadsföra golfupplevelser såsom golfresor och golfskolor.

Birdie

Birdies uppdrag är att sprida inspiration och kunskap till Sveriges golfare via golfresor, golfskolor, föreläsningar och events. Med stor flexibilitet anpassar de golfarrangemang efter de mest skilda önskemål. Birdie Golf Tours har varit PGA’s officiella resebyrå mellan 1997 och 2013 och har i och med det bland annat arrangerat Europas största golfskola, TU-golfskolan.

Målsättning

Birdie hade till skillnad från många av våra andra kunder en relativt ny sida. Deras förra sida var dock byggd på ett färdigt wordpress tema och Birdie hade tvingats kompromissa och anpassa sig efter temats design snarare än att anpassa sidan efter Birdies verksamhet och mål.

Målsättningen med den nya var att skapa en sida med en härlig helhet med mycket bilder samt att det skulle vara lättare för besökaren att hitta en resa som passar dennes behov. Det var viktigt för Birdie att sidan enkelt skulle kunna utvecklas och optimeras.

Resultat

Resultatet är en skräddarsydd och snygg sida som förmedlar en känsla och en upplevelse.  Sidan är enkel för besökaren att navigera sig på samt så finns det flera vägar in för att hitta rätt resmål. Detta ser vi både genom ökad snittid och fler besökare. Birdie har fått en sida som är enkel för dem att administrera och enkel att bygga vidare på.
Invise är extra nöjda med ... listfunktionen under golfresor och kampanjsidan Till Birdie.se Birdie "Resultatet blev en helt ny webbsida och trots ett tight tidsschema lanserades en både grym snygg sida med ett fokus på att öka konverteringen (iaf enligt oss på Invise och Birdie."