Inbound marketing "must know"

Viktiga guider med allt du behöver veta anpassat efter din förkunskap

  • Nybörjare - 5 min läsning

    7 viktiga skäl till att välja inbound marketing redan idag

    Ladda ner
  • Nyfiken - 10 min läsning

    Ska du läsa en enda guide om inbound marketing - läs denna

    Ladda ner
  • Intresserad - 10 min läsning

    Att komma igång & att se ROI på er inbound marketing-satsning

    Ladda ner

Värma

Bara för att man vet en del om sin besökare innebär det inte att det är rätt att omedelbart försöka ringa och sälja sina tjänster. Kunden måste först värmas upp lite genom att föras längre in i köpprocessen.

Att värma upp ert lead handlar egentligen om två saker, att värma de som verkligen är intresserade av det ni har att erbjuda och likväl att sålla bort de som är inaktuella för er så att ni kan lägga er tid på rätt kunder. Detta görs till stor del genom att kontinuerligt erbjuda riktad information till den potentiella kunden och se hur den reagerar på detta. Med noga analys och förmåga att höja eller sänka tempot efter kundens beteende kan vi ta reda på hur varm en potentiell kund verkligen är. Det bästa av allt är att det är personligt och systematiserat på en och samma gång – en mycket ovanlig men fantastisk kombination.

Så värms leads inför köp

Att värma leads kallas även för lead-nurturing, det handlar om att ge den potentiella kunden tillgång till information och värdefullt material så att denne självmant fördjupar sig i det man har att erbjuda.

  • Riktad e-post
  • Anpassade annonser
  • Guider/whitepapers
  • Valda blogginlägg
  • Aktivitetsstyrd återkoppling
  • Lead-scoring

Vår roll i arbetet

Vi sätter upp alla flöden och system för att kunna värma era kunder på rätt sätt. För att målgruppsanpassa kommunikationen tar vi fram köppersonligheter tillsammans med er och anpassar allt efter era olika typer av kunder. Under uppvärmningsprocessen ser vi sedan till att mäta precis allt som sker. Med Hubspot kan vi styra hur ofta den potentiella kunden blir kontaktad och alla besök och all interaktion loggas och betygssätts.

Med denna modell går det att värma en potentiell kund i ett tempo som regleras efter personens beteende. Det går också att avgöra när personen i fråga är mogen att bli kontaktad, det kallar vi för SQL – Sales Qualified Lead.


Nästa steg i processen: att ta emot varma leads