Allt du behöver veta om HubSpot Enterprise
Senast uppdaterad
Att välja rätt licens i HubSpot kan vara det som tar din marknadsföring till nästa nivå. HubSpot Enterprise har funktioner som passar bra för dig som hanterar kontot för ett större företag där kontakterna är många och där leadsflödet är stort. Gå igenom checklistan för att ta reda på om ett Enterprise-konto är rätt för din business.
Börja från början? Läs Vad är HubSpot?
Vad är HubSpot Enterprise?
Enkelt förklarat innebär ett konto i HubSpot Enterprise att du får tillgång till precis allt som finns i HubSpot Marketing Hub – ett marknadssystem med rejäl guldkant. Detta är deluxe-varianten där du har möjlighet att ha fler kundkontakter, ett större antal administratörer internt och mer avancerad analys och rapportering. Kontot riktar sig främst till stora företag, men ser du ett behov av de funktioner som kontot erbjuder – well, då är det bara att köra!
Checklista – så vet du om du behöver HubSpot Enterprise
1. Det finns ett stadigt flöde av inkommande leads
När du har många inkommande leads kan du segmentera dem i HubSpot Enterprise genom att ranka dina leads. Det är en funktion som endast finns i Enterprise. Du får siffror på sannolikheten att just ett specifikt lead kommer bli kund. Funktionen är baserad på hundratals signaler av engagemang och demografi.
2. Du har uppåt 10 000 kontakter i befintliga system
Eftersom priset på HubSpots verktyg för marknadsföring baseras på antalet kontakter kan du tjäna på att välja HubSpot Enterprise om du har upp emot 10 000 stycken. I Enterprise ingår 10 000 kontakter – sedan betalar du nio euro för varje extra tusental.
3. Mailutskick är en stor del av er kommunikation
Jobbar du mycket med mailutskick finns en funktion där du sätter en gräns på hur många mail en specifik kontakt kan ta emot från er – för att undvika att de blir spammade av utskick.
4. Du vill kunna sätta upp avancerade rapporter
Har du mycket data du behöver strukturera upp i olika vyer för att förenkla analys ska du använda HubSpot Enterprise. Du får tillgång till 26 olika dashboards med tio rapporter i varje vy.
5. YouTube är en viktig del i marknadsföringen
Med HubSpot Enterprise kan du med hjälp av en integration ta del av detaljerad statistik som visar hur det går för dina YouTube-videor, utan att behöva lämna HubSpot!
6. Många användare ska kunna nyttja systemet
Med HubSpot Enterprise kan du organisera upp behörigheter och access för varje individuell användare i HubSpot. Det gör det lättare att hålla koll på olika användares ansvarsområden och styra hur systemet nyttjas.
7. Ditt företag har fler än en webbdomän
Har du en hemsida på olika språk och därmed flera webbdomäner? Då kommer du definitivt att tjäna på ett Enterprise-konto eftersom du kan hålla isär olika aktiviteter för de olika domänerna och se hur de presterar.
Cash questions? Läs vår genomgång av HubSpot-priser
Fler funktioner i HubSpot Enterprise
AI-drivna A/B-tester
Med denna funktion kan du skapa upp till fem olika varianter av en sida, för att sedan låta HubSpot skicka mer trafik till de sidor som genererar bäst resultat. En enkel optimering av dina konverteringsvägar.
Partitionering
En lösning för dig som har flera olika team på marknadsavdelningen. Denna funktion ger dig möjlighet att skilja på behörigheter – teamvis. Vilket gör att ni förblir organiserade.
Kontobaserad marknadsföring
Allt du behöver för att lyckas med kontobaserad marknadsföring – mer känt som account based marketing. Det innebär att marknadsföra dig med liknande metoder mot företag som är lika varandra, så kallade tvillingar. Du får ta del av mallar och poäng som rankar företagets storlek, men också rapporter för att lättare kunna lokalisera tvillingar. På så vis kan du skapa personligt innehåll, framtaget för en specifik typ av företag.
Fördelar med HubSpot Enterprise
- Mer analys och rapportering
- Flera länder kan använda samma konto
- Organisera kontot för alla olika användare
- Du får lägga in 10 000 kontakter
- Kostnadseffektivt – om du har användning för det
Voilá! Hoppas du blev klokare kring HubSpot Enterprise.
Vill du ha hjälp att komma igång eller snacka vidare om vilken av licenserna som passar din verksamhet? Maila oss på hej@invise.se.
Visste du att vi även är HubSpot-partner?