Marknad Sälj

Är ni ute efter de riktigt stora affärerna? Då är Account Based Marketing (ABM) lösningen!

Är ni ute efter de riktigt stora affärerna? Då är Account Based Marketing (ABM) lösningen!

Senast uppdaterad

Jobbar ni många affärer snarare än få men stora affärer kan du genast stänga ned detta fönster. Här kommer vi gå in på ämnet Account Based Marketing och varför det är så värdefullt för er som är ute efter få, men stora affärer.

För att ringa in ännu bättre om Account Based Marketing passar er har vi lite frågor här:

  • Kan du nämna fler bolag vid namn som ni vill nå fram till?
  • Är ni beredda på att rikta marknadsföring mot så få kunder att de kan räknas till på några händer?
  • Är flera beslutsfattare involverade hos er kund innan de gör ett köp av er?

Om svaret är ”ja” så kommer ABM att passa er!

Fördjupa dig: Stäng de riktigt stora affärerna med Account Based Marketing

Vad är ABM i korta ordalag?

När det kommer till riktigt stora affärer så kan man se varje kund som en unik möjlighet, en egen marknad. Här gäller det att hantera varje kund med noggrannhet och det krävs samarbete för att hantera kunden rätt. Både sälj och marknad måste jobba tätt ihop. För tanken med ABM är att just sälj och marknad tillsammans bestämmer vilka kunder man vill nå fram till. Därefter görs riktade annonser mot respektive företag och de olika beslutsfattarna. På det används verktyg för att se vilka personer som reagerar på era annonser och hur dessa rör sig på er hemsida. I realtid kan alltså sälj och marknad se och agera utifrån kundens beteenden. Detta är ett modernt sätt att serva en lovande kund på bästa sätt.

Låter detta intressant?

Då bör ni läsa vår fördjupning om ABM som vi har skrivit här. Där får du en mer ingående förklaring om hur ABM fungerar och varför det kan vara lösningen för just er.

Skriven av Fredrik Fernström