Deltagare kund
Normalt 2-3 personer (upp till 10 går bra)
Normalt 2-3 personer (upp till 10 går bra)
ca 30 arbetstimmar
HubSpot-specialist, webbdesigner, utvecklare och projektledare
4 veckor
Invise Core Onboarding är en off-the-shelf-lösning. Baserat på vår mångåriga erfarenhet har vi tagit fram en lösning där vi utbildar dig i ert verktyg samt sätter upp systemet enligt en beprövad struktur. Detta passar speciellt bra för dig som vill veta att ni står på en solid grund och samtidigt vill få kunskap om de generella rekommendationer som vi på Invise lärt oss genom vår långa erfarenhet i HubSpot.
Med Core Onboarding kommer du igång snabbt och kan luta dig tillbaka – vetande att de fundamentala delarna i ert system tillämpas på ett bra sätt. Det är en viktig aspekt att ni har rätt förutsättningar, för ju mer ni använder HubSpot desto mer växer det. Då är det bra att veta att ni gjort rätt från början. I er onboarding träffar du både utbildare och teknisk personal som gör uppsättningen åt er.
När uppsättningen är klar kan ni börja fylla HubSpot med kontakter, marknadsföra era produkter och tjänster, generera affärer, analysera data, skapa rapporter och bygga smarta automatiseringar. Oavsett om ni väljer att ta nästa steg tillsammans med oss, eller jobba vidare på egen hand, så har ni en gedigen grund att utgå ifrån.
Om du istället vill ha skräddarsydd implementation och avancerad konfigurering av er hub som tar hänsyn till era unika förutsättningar och förmågor rekommenderar vi Tailored Onboarding.
—Core Onboarding
Med Core Onboarding får ni ett dedikerat team bestående av en MarTech & Sales Operations Specialist, webbdesigner, utvecklare och projektledare.
Processen är beprövad och tydligt definierad. Genom hela arbetet vet du vad som förväntas av dig och vad som kommer i nästa steg.
Vi ser till att er hub har rätt inställningar för identifiering av besökare på er site samt insamling och hantering av leads.
Nödvändiga grundmallar för att kommunicera med era leads och kunder - både i form av utskick och automatiserade flöden. *Gäller enbart HubSpot Marketing+
Skräddarsydda fält för insamling av data som är relevant för er affär.
Vi ser till att ni förstår möjligheterna och begränsningarna i HubSpot som plattform, och att ni har grundförståelse för verktygen som ingår i er licens.
Er tekniska setup består bland annat av: kontoinställningar, Email-inställningar, domäner, spårning, kopplingar och integration med Google Analytics och Google Tag Manager.
Efter er set-up kommer erfarna designers och utvecklare utgå från just ert varumärke för att skapa de mallar ni sedan använder för alla era landnings- och tacksidor*, prenumerationssidor för e-post och systemsidor (404 & 500)*. För att ni ska kunna komma igång med smidig kommunikation via e-post med era leads och kunder skapar vi även drag-and-drop mailmallar.
Vi ser till att ni kan samla in data via er hemsida till HubSpot med hjälp av HubSpots egna formulär eller genom Forms API. Vi skapar skräddarsydda datapunkter för datainsamling baserat på objekt, som till exempel kontakter och företag som är relevanta för er affär.
När allt det tekniska är på plats och ert konto har rätt inställningar och är berikat med de funktioner ni behöver så startar er utbildning. Nu är målet att göra er så självgående som möjligt i ert nya system. Under tre utbildningstillfällen går vår MarTech & Sales Operations Specialist igenom HubSpots funktioner och möjligheter, så att ni får de viktiga kunskaper ni behöver för att använda verktygen som ingår i er licens.
Boka ett möte med en av våra specialister för att veta mer om hur du kommer igång med Marketing Hub