invise_7247

Inbound Marketing

Ta din marknadsföring till nästa nivå och jobba mer effektivt

Erbjud dina kunder en oslagbar upplevelse från första kontakten. Med Inbound Marketing bygger du förtroende och skapar värde genom rätt budskap, till rätt person, vid rätt tillfälle – för hela kundresan. Med branschledande erfarenhet guidar vi dig mot ökade framgångar i ert marknadsarbete.

Marknads­föring dina kunder faktiskt tycker om

invise_1574
invise_6193
vad-ar-inbound-marketing-guide-imgage

Inbound Marketing är ett smartare sätt att driva tillväxt och bygga starka relationer. Genom att förtjäna kundernas uppmärksamhet skapar du meningsfull marknadsföring som ger konkreta och mätbara resultat.

När du delar med dig av kunskap bygger du det viktiga förtroendet som krävs för att din målgrupp ska vilja göra affärer med dig. Inbound Marketing handlar om en genuin vilja att förstå kunden och vara generös med kunskap som skapar värde för mottagaren.

En kombination av metod och system

Digital marknadsföring är ett ekosystem. Din framgång handlar om hur väl ni lyckas kombinera metod och system. Tillvägagångssätt, prioriteringar och funktioner ska samsas för att uppnå en bra helhet. Och med hjälp av rätt system och integrationer kan du effektivisera en stor del av arbetet, samtidigt som du svetsar samma sälj och marknad på ett nödvändigt sätt.

Invise är en HubSpot Elite partner och vi hjälper våra kunder både strategiskt och praktiskt med deras Inbound Marketing. Våra kunder har ofta, men inte uteslutande, HubSpot (CRM) som nav i verksamheten och vår kompetens inom Inbound Marketing är världsledande.

5.0

"They rock! I've had a great working relationship with Invise for more than a year; they serve the function perfectly of high expertise coupled with execution. We've taken a massive journey with them on our HubSpot tool and getting it to be a full end to end lead generation machine. I'm beyond satisfied."

Sam Coleman Chief Marketing Officer, Stringo

Skräddarsydd kundresa för ökad vinst

Inbound Marketing ger ökad försäljning

Bakom varje köp ligger en mognadsprocess hos kunden. Ju större köp, desto längre tid brukar köpprocessen ta. Inbound Marketing tar hänsyn till det och anpassar upplevelsen, med rätt erbjudande vid rätt tidpunkt, för att skräddarsy upplevelsen genom köpresan. Det gör att ni sparar tid och kan använda era resurser där ni får mest tillbaka – i möten med kunder, i rätt målgrupp, som är intresserade av ert erbjudande.

Mer än bara leads

Inbound Marketing är ett brett område och omfattar mer än att generera fler leads och möten. Det är också en del i kundernas kommersiella strategi. Det kan lika gärna handla om att nå fram till en ny kundgrupp, öka er cross-selling eller automatisera kommunikationen. Stärkta relationer med befintliga kunder och en effektivare säljprocess är andra viktiga delar inom Inbound Marketing.

För en del bolag kan effekten av Inbound Marketing bli som högst om det kombineras med account-based marketing. Det gäller speciellt om du har en nischad kundgrupp där varje affär kan ha en stor betydelse. Här får du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med Account Based Marketing.

Hela kundresan från början till slut

Med det sagt menar vi kundresan, från första kontakten till en långsiktig relation, som sträcker sig över flera år. Det är den heltäckande förståelsen för kundresan som gör Inbound Marketing så framgångsrikt. Istället för att ha en strategi för Marketing Automation, en annan för content marketing och en tredje för sociala medier, ser Inbound Marketing till att ni har en strategi för alla era marknadsaktiviteter. På så sätt når ni bäst era målgrupper, när de är i köpresans alla faser.

Sveriges första HubSpot Elite Partner

camilla-agardh-portrait
Camilla_Agardh-4x3

När vi startade Invise 2010 pratade vi mer om försäljning än marknadsföring. Som byrå verkade det lite udda, speciellt i en tid när ingen hade hört talas om Inbound Marketing. Men än idag är det fundamentalt för oss. Vi sätter försäljning och faktiska resultat högre än något annat.

Camilla Agardh, CEO & Founder

—Vanliga frågor och svar

Snabba insikter i vad vi har att erbjuda

Vad betyder Inbound Marketing?

Inbound Marketing innebär att ett företag förtjänar kundernas uppmärksamhet genom att erbjuda information och funktioner som skapar värde för mottagaren. Genom att förstå målgruppen och dess behov kan verksamheter hjälpa en potentiell kund i varje steg av köpresan med hjälpsamt och utbildande material, som tar kunden från A till B och vidare. Exempel på detta kan vara innehåll i form av blogginlägg, artiklar, inlägg på sociala medier, automatiserade mail eller nedladdningsbara e-books. Det kan också vara interaktiva funktioner eller användarvänlig design på en webbplats.

Inbound Marketing vs. Outbound Marketing — vad är skillnaden?

Med Inbound Marketing attraherar du kunder genom att förtjäna deras uppmärksamhet, bygga förtroende och hjälpa dem att lösa sina problem. Det innebär att du utbildar målgruppen på mottagarens villkor genom att erbjuda relevant kommunikation och lotsa dom vidare till nästa steg i köpresan. Exempel på Inbound Marketing är artiklar, blogginlägg, inlägg i sociala kanaler, personliga mail, e-books, guider, checklistor och videor.

Med outbound marketing försöker du vinna kunder genom att bryta in i mottagarens vardag med påträngande budskap för att övertyga till köp. Exempel på outbound marketing är kalla samtal, telemarketing, mässdeltagande, radioreklam, banners och klassiska tidningsannonser.

Vad kostar Inbound Marketing?

Priset för Inbound Marketing varierar, beroende på vilken verksamhet du har. Din budget kan se olika ut beroende på hur mycket du vill satsa och vilka resultat du vill nå. Andra faktorer som påverkar kostnaden för ditt Inbound Marketing-arbete är vilka resurser du har tillgång till internt. Har du ett helt marknadsteam som består av specialister med olika kompetenser som behövs, kan du göra mycket själv. Har du inte rätt team inhouse behöver du kanske ta in några olika specialister från en byrå.

Hur skapar man strategi för Inbound Marketing?

En Inbound Marketing-strategi innehåller flera delar, men grundar sig alltid i företagets affärsmål. Viktiga delar för att ta fram en strategi är fördjupad kunskap om målgruppen, analys, teknisk lösning, content marketing, kanalval och annonsering. Behöver du hjälp att komma igång? Boka ett kostnadsfritt videomöte med en av våra inbound-specialister.

Hur mycket tid tar Inbound Marketing?

Inbound är ett brett område. Hur mycket tid du behöver investera beror såklart på vad du vill göra och hur din marknads- och säljavdelning är organiserad. Det kan röra sig om allt från några timmar i månaden till flera heltidstjänster.

När kan jag se resultat av min Inbound Marketing?

Beroende på ert utgångsläge tar det olika lång tid, men generellt sett börjar resultat komma inom 2-6 månader. ROI kan ta längre tid än så, speciellt vid långa säljcykler.

Måste man använda HubSpot för Inbound Marketing?

Ja, vi tycker det. När det kommer till Inbound Marketing finns det ingen plattform som slår HubSpot. Som en stolt partner är vi såklart partiska, men det påverkar inte det faktum att HubSpot är utvecklat för att få maximal utväxling av Inbound Marketing. Det går att använda andra verktyg, plattformar och tjänster för Inbound Marketing, men du kommer till viss del att vara begränsad. Med HubSpot har du alla funktioner du behöver samlade på ett ställe – smidigast för dig och för dina kunder.

Vem passar Inbound Marketing för?

Inbound Marketing är bredare än många tror och passar för nästan alla bolag. Det största undantaget är FMCG där säljcyklerna är mycket korta. Prata med oss, så förklarar vi vilka resultat ni kan vänta av att börja jobba med Inbound Marketing.

Vilka kompetenser behövs för Inbound Marketing?

Marknad, sälj och produktägare måste vara representerade i någon form för att du ska lyckas med Inbound Marketing. Många gånger är det även bra att ha med IT på vissa delar.

Är ni roliga att jobba med?

Ja, enligt oss är vi den roligaste samarbetspartnern du kan ha! Vi älskar det vi gör, vi tror på vårt jobb och ser till att ha roligt längst vägen. Men sånt är ju såklart subjektivt. Testa oss och se vad du tycker!