Nyhet

Atrium Ljungbergs kampanj nominerad till Swedish Content Awards 2024

Atrium Ljungbergs kampanj nominerad till Swedish Content Awards 2024

Senast uppdaterad

Atrium Ljungberg är nominerade till Swedish Content Awards 2024 för LinkedIn-kampanjen Glashuset. Som en trogen kund till Invise sedan 2021 står de nu redo att ro hem priset i kategorin “Rörligt B2B”. Operations Manager på Invise, Hanna Carlstedt, är “orimligt stolt”.

Atrium Ljungberg är en av de största fastighetsutvecklarna i Slussen. 2021 inleddes ett samarbete mellan fastighetsbolaget och Invise som vuxit under åren och resulterat i contentproduktion i en rad olika format. 2023 fick Invise i uppdrag att ta fram en kreativ kampanj för att sälja in Glashuset, den ikoniska fastigheten på platsen. En annonskampanj arbetades fram som innebar annonsering på LinkedIn för både rörligt och bild. 

“Förtroende symboliserar partnerskapet”

I december 2023 inleddes kampanjen och de första videoannonserna släpptes. Invise Operations Manager, Hanna Carlstedt är stolt:

— Jag är orimligt stolt, och det känns så klart jättekul och spännande – men också välförtjänt! Vi har med relativt små medel lyckats ta fram något innovativt och kul. 

Hanna lyfter även hur roligt det känns att samarbetet uppmärksammas efter att ha pågått under flera års tid:

— Atrium Ljungberg har alltid varit så lätta att samarbeta med, och vi får mycket inspiration och utbyte av varandra. De går dessutom – oftast – med på våra idéer. Förtroende symboliserar verkligen partnerskapet, och det känns som att Atrium Ljungberg vet att vi vill det bästa för dem!

Målet med kampanjen var att få den drygt 2 500 kvm stora kontorslokalen i Glashuset uthyrd. Det lyckades redan i maj 2024 då Svenska Spel skrev på hyresavtalet.

Vinnarna i Swedish Content Awards utses den 15 oktober

För 24:e året i rad anordnas Swedish Content Awards, numera i regi av Sveriges kommunikationsbyråer (Komm). Galan lyfter värdet av content marketing och hyllar framträdande contentbidrag under året som gått i olika format. I de drygt 20 kategorierna delas pris ut till bland annat innovation, internkommunikation, native och sociala medier.

Atrium Ljungberg är en av sex nominerade i kategorin “Rörligt B2B”, och vinnaren presenteras på galan den 15 oktober. 

Vill du se den (vinnande) kampanjen? Kolla in den här!

 

Invise-teamet  kampanjen
Growth Manager: Johanna Matsdotter
Operations Manager: Hanna Carlstedt
Video: Gustav Hugosson
Performance Marketing Manager: Elin Cederholm
Copy: Sandra Mickelsson Siech
Design: Marcus Dahl
Skådespelare: Joakim Friberg

För frågor, hör av dig till Hanna Carlstedt, hanna.carlstedt@invise.se.

Lisa Nilsson
Skriven av Lisa Nilsson