Prisvinnande SEO-specialist till Invise
Senast uppdaterad
Det viktigaste uppdraget för Invise är att se till så att bolag kan integrera sälj, marknad och teknik, där plattformen HubSpot är motor för att bygga kundresor, samla och utvärdera data. Ett viktigt erbjudande i denna helhetslösning är SEO. Därför är vi nu stolta över att ha värvat Joachim Almeke, SEO-specialist med över 20 års erfarenhet av branschen och som nyligen kammade hem vinst i Svenska SEO-priset för sitt arbete med Medborgarskolan.
– Joachims kompetens är högt efterfrågad av både våra kunder och strateger. Att stärka upp vårt erbjudande med en så erkänt duktig specialist känns fantastiskt, säger Linn Skagersjö, Teamchef Creative & Performance.
Joachim Almeke kommer senast från Viva Media där han arbetat i tio år med kunder som Medborgarskolan, Frälsningsarmén och Suzuki. Hans spjutspets ligger inom strategisk SEO, teknisk analys och länkbygge. På Invise kommer han utveckla sökmotoroptimering som hjälper kunderna att nå nya mål via organiskt sök på Google.
– Jag är väldigt glad att vara här och börjar nu arbetet med att ta fram Sveriges vassaste SEO-produkt tillsammans med all fantastisk kompetens som finns på Invise. Det finns otroligt fina och välsmakande råvaror här, nu gäller det bara att koka samman allt till en gudomligt god SEO-soppa, säger Joachim Almeke.
Invise har idag ett hundratal kunder främst inom B2B, bland annat Vattenfall, HiQ, ICA gruppen och Wise group. Byrån är Sveriges första och enda Elite-certifierade HubSpot-partner.