Svenska Fönsters nya hemsida nominerad till Publishingpriset 2023
Senast uppdaterad
Invise kund Svenska Fönster är nominerade till Publishingpriset 2023. Deras nylanserade hemsida kan prisas i kategorin “sajter som marknadsför produkter och tjänster”.
Publishingpriset har delats ut årligen sedan 1990 och omfattar ett 50-tal kategorier, däribland annonser, digitala publikationer, filmer, böcker och andra trycksaker – både på svenska och engelska.
2022 tog Invise-kunden SalesOnly hem silvret i en av kategorierna, och även i år finns en av Invise kunder bland de nominerade. Det är Svenska Fönster som har chansen att vinna i kategorin “sajter som marknadsför produkter och tjänster”
Ett lyckat samarbete
Arbetet med att att ta fram den nya hemsidan har varit omfattande – och efter ett fantastiskt samarbete mellan Invise och Svenska Fönster lanserades sajten i april 2023.
– Vi är väldigt stolta över att ha varit en del av det här projektet och ser fram emot att se hur hemsidan framöver kan vara ett fönster för att expandera än mer i Sverige, säger Niklas Thulin, Strategic Project Manager på Invise.
Syftet med den nya hemsidan var att presentera sammanslagningen av de anrika varumärkena SP Fönster och Traryd Fönster till det gemensamma varumärket Svenska Fönster. Slutresultatet är en omfattande, genomtänkt hemsida som sätter användaren och dess behov i centrum – oavsett vilken målgrupp personen tillhör.
Vinnarna utses 8 november
– Svenska Fönsters nya varumärke värnar om det norrländska hantverket, och hemsidan som vi tagit fram är på ett sätt en visuell hyllning till just det. Det var viktigt för oss att den skulle kännas familjär och att den anrika hantverkstraditionen fortfarande lever vidare, men i en ny kostym, säger Jenny Quach.
Alla vinnarna presenteras på Publishinggalan den 8 november.