Nyhet

Vi gör det igen — Publishingpriset 2024 nominerar Invise

Vi gör det igen — Publishingpriset 2024 nominerar Invise

Senast uppdaterad

Baaaam!! Vi är nominerade till Publishingpriset i år igen! Den 5 november är det dags att ta på fancy-pantsen och glida in på Publishingprisets gala på Berns. Givetvis hoppas vi på Guld för XM Realitys grymma webbplats.

– Vi ville skapa den bästa hemsidan i branschen så nomineringen är ett bevis på att vi levererar på högsta nivå, säger Niklas Thulin, Growth & Operation Manager på Invise. 

Vi börjar tappa räkningen på alla priser och utmärkelser – men vi är inte mindre stolta för det. Invise har nominerats till Publishingpriset 2024, i kategorin Webb – Sajter som marknadsför produkter och tjänster. Niklas Thulin, Growth & Operation Manager, var ansvarig för projektet som helhet.

Berätta, varför tror du att XM Reality-webben nominerats?
– Uppdraget var att uppdatera kundens grafiska profil och skapa en lättnavigerad, snabb webb som både attraherar besökare och fungerar som ett verktyg för säljare. Resultatet är en modern, fräsch och tydlig hemsida som kommer att stå sig i många år framöver.

Varför är det så kul att vara nominerad?
– Det är förstås en fantastisk bekräftelse på vårt arbete som byrå – och ett bevis på att vi ständigt levererar på högsta nivå i Sverige!

Ett kvitto på hårt arbete i stenhård konkurrens

Jenny Quach är Head of Creative på Invise.

Vad säger du, Jenny, varför är Publishingpriset viktigt?

— Det finns så många aspekter i att bygga hemsida. Det handlar om allt från design och utveckling till samarbete. Det är hjärnor som sätts på prov, mångårig kunskap i kombination med nya insikter och senaste tekniken. Eftersom konkurrensen dessutom är stenhård så är nomineringen ett kvitto på riktigt hårt arbete. Det behöver uppmärksammas, och firas.

 Öppet och ärligt samarbete

Och vad känner ansvarig UI/UX-designer, Lisa Bricklid? Du måste vara stolt?

– Jättestolt. XM Realitys hemsida har en enhetlig design med tydliga budskap. Illustrationerna guidar den potentiella användaren väldigt väl i hur man använder produkten och vem produkten passar för.

Är det därför vi är nominerade?

– Det är nog en blandning av en webb med användaren i fokus, och ett otroligt fint samarbete med kund – där öppenhet, ärlighet och bra diskussioner genomsyrade hela projektet.

Niklas Thulin instämmer.

– XM Realitys team är supertrevligt och kompetent. Vi hade ett nära och produktivt samarbete från start till mål som var otroligt givande, och där vi alla var engagerade i att skapa den bästa hemsidan i branschen.

 Den femte november får vi veta om vi lyckades. Till dess: stort grattis Invise och XM Reality! Berns och Jesper Rönndahl nästa!

Har du frågor?
Hör gärna av dig till Niklas!

niklas.thulin@invise.se
Tel + 46 70-301 87 13


Om Invise

Invise är den nya generationens digitala byrå specialiserad på personliga kundupplevelser och samspelet mellan marknad, sälj och teknik. Med resultat i fokus utmanar vi tillsammans olika sätt att kombinera data och kreativitet för att skapa smartare lösningar som driver tillväxt, stärker varumärken och överträffar företagsmål. Välkommen!

Skriven av Linnéa Gudmundson