ai-hero-02

Vi står inför en teknisk renässans

Det finns säkert tecken på en teknisk renässans som kännetecknas av snabba framsteg inom olika områden, inklusive artificiell intelligens, bioteknik, kvantberäkningar och mer. Termen "renässans" antyder en period av förnyat intresse, kreativitet och innovation, och denna utveckling sågs som omvälvande för att forma framtiden.

Så kan du använda AI i er verksamhet

ai-box

Kundtjänst

  • Implementera AI-drivna chattbotar för effektiv och omedelbar kundtjänst.
  • Ge snabba svar på vanliga frågor, vilket frigör anställdas tid för mer komplexa uppgifter.

Lead Generation

  • Använd AI för att engagera besökare på webbplatsen och kvalificera potentiella kunder genom interaktiva samtal.
  • Samla in information om potentiella kunders behov och önskemål.

Onboardings

  • Använd AI för att snabbt integrera anställda i företagets processer.
  • Anpassa onboarding med AI baserat på anställdas data för en personlig upplevelse.
ai-cloud

Sälj-assistans

  • Integrera AI i försäljningsprocessen för att hjälpa säljare att snabbt svara på produktrelaterade frågor.
  • Anpassa produktrekommendationer baserat på kundens behov.
marcus_dahl_10

Är du rädd för att halka efter?

Vår mest efterfrågade AI-tjänst kallas “Vår AI-spaning”. Det är en rent strategiskt-kreativ insats där våra tre främsta AI-specialister leder en utvald arbetsgrupp hos er i AI-frågor. 

Syftet är att kartlägga tre delar:

  • Vilka roller/uppgifter i ert företag behöver snabbast ställa om mot AI?
  • Vilka effektiviseringar kan ni uppnå med dagens AI-tjänster?
  • Hur etablerar ni en AI kultur idag för att säkerställa att ni inte hamnar efter?

AI är viktigt och vi följer noga de etiska utmaningar som följer

Partiskhet och rättvisa

Undersöker hur AI-system kan favorisera eller missgynna vissa grupper.

Integrationsproblem

Handlar om hur personlig information hanteras och skyddas när AI används.

Jobbförlust

Fokuserar på hur automatisering genom AI kan ersätta mänskliga arbetstillfällen.

Brist på transparens

Adresserar svårigheterna med att förstå och granska AI-systemens beslutsprocesser.

Säkerhetsrisker

Tar upp potentiella hot mot säkerheten som kan uppstå när AI-system används.

Etiskt beslutsfattande

Diskuterar vikten av att AI-system fattar beslut som är moraliskt och etiskt försvarbara.

Beroende och manipulation

Granskar riskerna med att AI kan användas för att manipulera eller skapa beroende hos användare.

Ansvar och skadestånd

Fokuserar på vem som är ansvarig när ett AI-system orsakar skada eller fel.

Social ojämlikhet

Utforskar hur användningen av AI kan förstärka eller skapa nya former av social ojämlikhet.

Du har kanske listat ut vid det här laget att alla svar fram till nu är skrivna av ett AI. Visst, tekniken är ny och långt ifrån perfekt. Men den är ändå precis lika banbrytande som vi trott under många år. Nedan följer våra egna ord om AI som en del av vårt erbjudande.

invise_6193

Vi använder AI dagligen

Vi förstår att det bästa sättet att dra nytta av tekniken och samtidigt förstå och påverka utvecklingen framåt så krävs användning. Inom samtliga av våra affärsområden tillämpas AI i olika utsträckning och vår inställning är att använda tekniken så mycket det går så länge det inte tummar på kvalitet för våra kunder. I överskådlig framtid tror vi att lösningar kommer att vara en hybrid av människa och AI. På så sätt tror vi inte direkt att AI kommer utmana arbetstillfällen utan snarare skapa effektivare resultat.

joachim-almeke-01

Viktig omställning

Utöver den dagliga användning vi redan gör med AI så har vi en dedikerad arbetsgrupp om sex personer inom Invise vars uppgift är att testa och följa AI framåt. Det är viktigt att du som kund kan luta dig mot oss i AI relaterade frågor och ser oss som en partner som gärna lär er hur AI kan tillämpas i er verksamhet för att nå högre effektivitet och resultat.

Jobba smart med AI!

Innovativa verktyg för effektivitet och tillväxt.

Våra AI-tjänster kan transformera din verksamhet, från kundservice till säljstöd. Vi har lång erfarenhet av AI och hjälper gärna dig med best practise. Fyll i formuläret så återkommer vi inom 24 timmar (under arbetstid) med förslag på dina nästa steg!