Steg 01
Förstudie
- Workshop: nuläge, behov och mål
- Intervjuer med utvalda nyckelpersoner
- Kravställning/tekniska krav
— Se till att ert CRM linjerar med era verksamhetsmål
En CRM Assessment kommer att ge värdefulla insikter om huruvida ert nuvarande eller framtida CRM är rätt utifrån er verksamhet och era mål. Extra värdefullt kan det vara om ni överväger att byta CRM att med en CRM Assessment ta reda på vilket system som är bäst för er framåt!
Att utvärdera CRM är kritiskt för att säkerställa att systemet stödjer verksamhetens unika behov. Rätt CRM-val leder till att ni når era mål, med fler lönsamma kunder och ökade antal affärer.
En CRM Assessment är ett strategiskt stöd kring ert nuvarande eller ett framtida CRM. Vanligtvis handlar det om att ta reda på huruvida ert system har er de förutsättningar ni behöver eller om ni behöver byta till ett nytt system. Invise har inget exklusivitetsavtal och kommer alltid rekommendera våra kunder den lösning vi tror är bäst. Dock står vi nära HubSpot och har mycket goda erfarenheter av att jobba med HubSpot som CRM plattform. Därför är vi en mycket erfaren partner i det fall ni funderar på att skaffa HubSpot och vill göra en CRM Assessment inför beslutet.
En CRM Assessment prissätts efter era behov. Vi tar era nuvarande förutsättningar i beaktning och strävar alltid efter att ringa in vad ni verkligen behöver innan ett arbete påbörjas. Generellt sett så kan det vara mycket kostnadsbesparande över tid att ta Invise hjälp vid val av system eller översyn av ert befintliga CRM system. Fel användning eller än värre fel val av CRM system kan bli mycket kostsamt i långa loppet. Prata gärna med en av våra specialister så hjälps vi åt att snabbt ringa in en kostnadsbild för just er CRM Assessment.
Jobbar ni B2B och är ett mellanstort till stort bolag, då passar vi sannolikt mycket väl in för era behov. Vi har hjälpt bolag inom ett stort antal branscher både nationellt och internationellt med val och implementering av deras CRM-system. Prata med en av våra specialister så förklarar vi mer hur vi kan hjälpa er.
Många gånger kan det kännas svårt att veta hur man ska formulera sina krav på ett system. Vilken nivå ska man lägga det, och hur teknisk behöver den vara? Då en bra kravställning är grunden till att ta ett smart och informerat beslut, så skulle vi våga påstå att det är en av de viktigaste delarna, och därför hjälper vi dig gärna med utformningen!
Det är lätt att bli “blinded by the light” av smarta och coola funktioner när ni träffar olika leverantörer, men för att ni ska jämföra äpplen med äpplen - och i synnerhet äpplen som passar just er verksamhet rekommenderar (och uppskattar) vi en tydlig kravspecifikation.
Invise har erfarenhet av att stötta och inspirera företag med mallar och expertis inom kravställning. Vi kan tillsammans ge er råd för hur ni lägger upp en kravspec, RFI, RFP eller vad ni än vill kalla det.
Kontakta oss gärna tidigt i er utvärderingsresa för att skapa bästa förutsättningar!
Vi kan hjälpa er med CRM Assessments för flera olika CRM-plattformar. Många av våra kunder väljer dock att byta till HubSpot CRM, processen nedan är en övergripande beskrivning av hur CRM Assessment går till om det gäller HubSpot.
Steg 01
Steg 02
Steg 03
Steg 04
Senior Growth & HubSpot Advisor
MarTech & Sales Operations
Att styra upp kaos och oreda, oavsett scenario, är bland det bästa jag vet. Om det så handlar om...
Head of MarTech & Sales Operations
Holländare som flyttade till Sverige 2010 och blev förälskad i landet – och framför allt i...
MarTech & Sales Operations Lead
Jag är en go’ och gla’ Göteborgare med mycket humor och energi. Intresset för konceptualisering,...
Att utvärdera CRM är kritiskt för att säkerställa att systemet stödjer verksamhetens unika behov. Rätt CRM-val leder till att ni når era mål, med fler lönsamma kunder och ökade antal affärer. Ta hjälp av en erfaren CRM-strateg! Genom att använda branschkunskap och best practice säkerställer vi att ni kravställer system på rätt sätt.