apps

Appar och tilläggstjänster

Alla kunders behov är olika, och det är mer regel än undantag att ha flera system som måste samarbeta. Rent statistiskt är det globala snittet 2024 att medelstora företag använder cirka 230 olika SaaS-tjänster för deras verksamhet. Invise respekterar detta och har all den kompetens du behöver i form av tekniska strateger, it-arkitekter och backend-utvecklare.

Integrationer

Allt från befintligt CRM till ekonomisystem

Hur mycket vi än prisar HubSpot (med rätta), så finns det olika anledningar till att man inte ersätter hela sin it-arkitektur med en one-solution-fits-all-lösning. Ibland handlar det om ett för komplicerat change management, redan upphandlade system, hemsnickrade plattformar, ERP-system och ekonomisystem där alla fyller en viktig funktion i företagets framgång.

Ofta är det något av följande som vi hjälper till att skräddarsytt integrera åt våra kunder:

  • CRM-system
    Salesforce, Microsoft Dynamics, Sugar, Lime, UpSales, Pipedrive, Membrain etc
  • CMS
    WordPress, Optimizely,  EpiServer, Wix, Webflow etc
  • ERP-system
    SAP, Microsoft Dynamics, Visma, Monitor, Business One, NetSuite, Oracle, Odoo etc
  • Ekonomisystem
    Visma, Fortnox, Chargebee, Younium etc
  • E-commerce
    Shopify, WooCommerce, Magento, Wix, Konakart etc
  • Ärendehantering
    Zendesk, Freshdesk, Zoho, Intercom, Autotask etc
  • SaaS usage-system
    StartDeliver, Planhat, Funnel.io, Supermetrics, Kissmetrics etc
  • BI-verktyg
    Power BI, Snowflake, Qlik Sense/View, SAP etc
  • Lead intelligence
    Vainu, Clearbit, Zoominfo, Dun & Bradstreet (Bisnode) etc
  • Rekryteringssystem/ATS
    Teamtailor, Ponty, Jobylon, Reachmee, Intelliplan etc
  • Och allt annat såklart
    OneSignal, BankID, Caspeco, Cision, Piggy, Muntra, Skalpell, Metodika, Google Drive med flera

En av de vanligaste frågorna vi får är:

"Vi har nyligen köpt in CRM X och nu sitter alla våra säljare i det systemet. Det finns en motvilja för systembyte och vi undrar om det är värt att införskaffa HubSpot om vi INTE använder oss av HubSpots CRM också?"

Det är en högst relevant fråga. Man ska såklart enbart byta system om man ser en större vinning än förlust. I det här specifika scenariot är det en no-brainer att koppla ihop HubSpot med ert befintliga system. Vi vill fortfarande kunna se hela kundresan! Marknad vill veta om leads de levererar håller hög kvalitet och blir faktiska affärer (för att kunna räkna ROI), och sälj vill ha insikter i hur ett lead agerat innan det är dags att lyfta luren.

Hur vet vi om vi kan koppla ihop våra nuvarande system?

Först och främst så kollar ni om ni kan hitta en integration som passar era behov direkt i HubSpot App Marketplace. Här listas mängder av så kallade "native" integrationer som innebär en, mer eller mindre, "plug'n'play"-lösning. Det kostar inget extra och kräver ingen utvecklarkunskap.

Skulle det däremot vara så att ni inte hittar just ert system där, eller vill ha en mer sofistikerad lösning så finns Invise här för att hjälpa. Vi har erfarenhet av att bygga allt från enklare connectors till gigantiska integrationer – allt för att ni ska få en mätbarhet och plattform som jobbar FÖR er, och inte motsatsen.

Om du är osäker eller vill bolla något så finns vi alltid här för frågor. Ett integrationsprojekt kräver många delar – både från ett affärsperspektiv, men också från ett kravställnings- och utvecklarperspektiv. Vi har kompetenta medarbetare som både kan förklara på ett pedagogiskt och enkelt sätt för de som vill förstå helheten, men även kommunicera på utvecklar-lingo och den komplexitet som krävs för de resurser som behöver insikter mer granulärt.

Invise är din leverantör vad gäller HubSpot-integrationer

HubSpots API är ett av världens mest väldokumenterade och pedagogiska. Vi har djup insikt om alla hörn av HubSpot, vare sig det gäller funktionalitet i själva plattformen/UI eller om det handlar om vilken spelplan vi har att anpassa oss till vad gäller HubSpots yttre tentakler – HubSpots API.

Förutom att vi är HubSpot-partner och en av deras mest betrodda partner i komplexa frågor (se vår Elite-status), så är vi både certifierade enligt HubSpots "Data Integrations Certifications”, samt innehar den åtråvärda ackrediteringen “Customer Integration Accreditation”.

Appar

Bara för att vi inte är en app-utvecklare bygger vi appar ändå

Ibland känner vi att det saknas funktioner. Funktioner som både effektiviserar, kompletterar och anpassar oss efter hur branschen ser ut. Vi har byggt ett antal appar, men anser att fyra av dem är mest relevanta – för den breda publiken.

CookieVise

Känner du till ITP 2.3? Eller ETP för den delen? Det är förvånansvärt många som jobbar inom marknadsföring som faktiskt inte vet vad det innebär. Och hur EXTREMT mycket den ovissheten påverkar era resultat och er mätbarhet. Vi gjorde en mindre undersökning av cirka 200 hemsidor som använder sig av HubSpot och endast 1 av dessa hade rustat sig.

För att hålla det kort: ITP 2.3 (eller Intelligent Tracking Prevention 2.3) och liknande är "integritetsbevarande" insatser som de stora browser-leverantörerna gjort som standard i deras webbläsare – till exempel Safari. Vanligtvis fungerar cookies så att de har en fördefinierad livstid, låt oss säga 13 månader (HubSpots tracking-cookie). Trots att du de facto har den rättsliga grunden att, på din webbplats, använda denna cookie (enligt GDPR) så struntar Safari i det. Browsern kommer att rensa alla cookies från så kallade "förstapartscookies" efter 30 dagar istället för 13 månader.

Hur påverkar det här oss då? Jo, först och främst kommer det att se ut som att du har massa "new visitors" i din webbstatistik. Men dessa är egentligen till stor del återkommande besök, bara det att cookien är raderad = de kommer tolkas som nya besökare. Andra företag förlitar sig på exempelvis lead scoring och att, utifrån beteende på webben, skräddarsy kundresan. För dessa så blir detta opålitligt då vi tappar datan efter till exempel 30 dagar och alltså minst var 31:a dag måste få en redan känd besökare att konvertera igen, och igen, och igen. Ni förstår. Så här kan vi inte ha det!

Med CookieVise har vi löst problematiken för dig som använder WordPress som CMS. För att läsa mer om appen/pluginet – läs vårt produktblad.

GhostVise

Har du webben i WordPress, men använder dig av HubSpot? År efter år har diskussionen gått het kring SEO och domäners inverkan på rank. Om ni köper HubSpot, använder Wordpress och hostar er blogg i HubSpot på en subdomän (blog.domain.com) – förlorar ni då SEO-styrka? Ja, allt pekar på att ett subdirectory (domain.com/blog) gynnar SEO mycket mer.

En googling ger massvis med community-trådar på HubSpots hemsida där användare främst ifrågasätter tre saker gällande att ha bloggen i HubSpot men resten av webben i WordPress:

  • Jag vill helst ha hela hemsidan i det CMS jag valt (WordPress) och inte administrera vissa webbdelar i HubSpot.
  • Jag vill kunna associera min WordPress-blogg med HubSpot Campaigns.
  • Jag vill få analysfördelarna av att ha en blogg i HubSpot, men fortsätta använda en WordPress-blogg.
  • Det här är fullt rimliga frågor. Och en kväll med god dryck och sällskap satt sig några från vårt teknikteam ner och utvecklade en ny app/plugin till WordPress och döpte den till GhostVise.

GhostVise fungerar så att du behåller din blogg i WordPress, men skapar "spök-poster" i HubSpot. Vi lurar helt enkelt HubSpot att tro att din blogg är uppsatt i HubSpot, fastän ni fortsätter jobba som ni brukar i WordPress. Enkelt, smidigt, men tog likväl lång tid att hacka fram. Fördelarna är självklara; rapporteringen i HubSpot blir på topp, du kan associera dina blogginlägg till HubSpot campaigns och du slipper förlora SEO-styrka genom att hålla dig kvar på ett sub-directory — läs vårt produktblad här.

fredrik-landstrom-3

Kontakta oss idag

Boka ett möte med våra specialister för att höra mer om hur vi kan stötta dig med allt från enklare appar till komplexa integrationer.