Länsförsäkringar AB
Sätter trender för framtidens arbetsliv med recruitment marketing
—En helhetslösning inom talent acquisition
Engagera rätt kandidater hela vägen. Använd samma metoder som skapat framgång hos otaliga marknadsavdelningars för att lyckas med er talent acquisition. Med Recruitment Marketing skapar du en helhetsmodell för er rekrytering. En modell som hjälper er att få fler kvalitativa ansökningar.
—Utmana status quo
Är din uppgift inom HR och rekrytering en konstant fråga om hur ni, på ett ännu effektivare sätt, hittar de där personerna som verkligen gör skillnad? För många är det så! Det är kanske en av företagsvärldens allra kändaste sanningar: rekrytera rätt och framsteg följer, rekrytera fel och det blir kostsamt. Det man kanske mindre ofta pratar om är hur många som faktiskt nöjer sig med att: rekrytera “okej”. Att man anställer nya medarbetare som är “good enough”. Det tycker vi är ett mediokert recept att bygga på. Recruitment Marketing handlar om att nå ett steg längre, att på ett skalbart sätt hitta fler personer som kommer in och gör meningsfull skillnad i er verksamhet!
—Öka nivån
Recruitment Marketing kommer i princip alltid handla om att öka antalet kvalitativa ansökningar till er. Vägen dit handlar om samarbete, tydlig förståelse för vem ni söker och hur vi matchar det ni har att erbjuda med rätt kandidaters intressen. Med stor nyfikenhet söker vi svaren hos er för att på ett kreativt sätt skapa de medel som fångar upp rätt kandidater. Recruitment Marketing bygger på en stor dos kreativitet blandat med en lika så stor dos av strategi och renodlad rutin. Att veta vad som ska göras, i rätt ögonblick, för att skapa en framgångsrik rekryteringsapparat.
—Det bästa av två världar
Invise är en världsledande byrå inom marknad- sälj och teknikstrategier och metoder för bolag som vill växa. Men tro inte för en sekund att det gjort oss till en kaxig byrå med egocentrisk attityd. Tvärtom: hos oss hittar du den absolut ledande kompetensen kombinerat med en varm, ödmjuk och framåtlutad kultur. Vi värderar samarbete, öppenhet och att lära av varandra. Modellerna bakom Recruitment Marketing har vi baserat på vår mångåriga kompetens inom Inbound Marketing, ett område där vi tillhör de främsta. Genom våra många möten med bolag som uttrycker samma svårigheter i att hitta och attrahera rätt kandidater som att hitta rätt kunder har vi utvecklat vår modell för Recruitment Marketing. En metod som vi bevisat fungerar, gång på gång.
Sätter trender för framtidens arbetsliv med recruitment marketing
Recruitment marketing-succé för svårflörtade utvecklare
Matcha kandidater noggrant med företagskulturen, använd flera kanaler för att nå ut, och kommunicera tydligt för en positiv kandidatupplevelse.
Vi börjar alltid ett samarbete med att definiera era mål tillsammans och ta fram en resultatorienterad modell för hur ni ska attrahera, engagera och värma kandidater. Arbetet kan till exempel omfatta employer brand, målgruppskartläggning (Candidate Personas), Inbound Recruiting, datadriven rekrytering och KPI:er.
När vi bestämt vad vi behöver för material är det dags att involvera kreativa specialister för att ta fram rätt delar för att stärka ert employer brand. Allt från video, text och design till karriärsidor, sociala medier och annonsering.
För att nå rätt kandidater på ett effektivt sätt behöver vi skapa engagemang hos era medarbetare och bedriva ett målmedvetet arbete med era nätverk. Här kommer strategier för Content Marketing, Marketing Automation och kampanjer in.
Ett HR-team i framkant behöver vara up to speed med vad som händer i gränslandet rekrytering, marknadsföring och tech. För dig som jobbar med HR finns det otroligt mycket att hämta i våra utbildningar, föreläsningar och workshops. Här får du access till kunskap och erfarenheter från de allra spetsigaste rekryteringsbolagen och tekniker som används av framgångsrika marknadsavdelningar. Våra webinars hittar du här.
En stabil teknisk uppsättning och smarta integrationer som gör att era system pratar med varandra skapar inte bara flow i ditt och dina kollegors arbete. Det gör också att stora delar av arbetet kan automatiseras samtidigt som du skapar en sömlös kandidatupplevelse.