RevOps

— Effektivisera kundresan och öka dina intäkter

invise_5668

RevOps (Revenue Operations) syftar till att löpande effektivisera kundresan och maximera intäkter genom att lösa problem med kunskaps- och dataöverlämningar mellan team. Samarbetet mellan kundnära nyckelpersoner från sälj, marknad, customer success och IT är avgörande. Genom att kartlägga hela kundresan och förstå organisationens behov skapar vi gemensamma processer och identifierar nödvändiga roller för ett framgångsrikt RevOps-arbete.

vattenfall
ica
visma
tink
svenska-fönster
stampen-media
voyado
advania
ecodatacenter
moment-group
akademikliniken
eksjöhus
l-t
alva
thermo-calc
tranter

Därför ska du jobba med RevOps

Identifiera brister i kundresan – och åtgärda dem

Solid black background-2

För att optimera intäkterna behöver du förstå bristerna i dina nuvarande kundresor. Tillsammans med en av våra growth managers samlar du in och analyserar relevant data för att identifiera mönster. Med insikterna kan du strategiskt åtgärda de mest kritiska bristerna och implementera nödvändiga processer för proaktivt agerande. Vi rekommenderar att börja med en mindre del av en process, testa en hypotes, utvärdera och sedan skala upp.

Effektivisera arbetssätt, processer och teknik

Solid black background

Hela poängen med RevOps är att förstå din unika affär och vad i kundresan som kan effektiviseras och förbättras. En genomlysning av tech-stack, arbetsprocesser, struktur och datahantering ger dig en tydlig prioritering och en konkret plan för vilka åtgärder som behöver göras för att din organisation ska få till ett fungerande RevOps-arbete. Detta möjliggör effektivare arbetssätt, smidigare processer, mer friktionsfria samarbeten och optimerad teknik.

Ett unikt 360-perspektiv på kundresan

Solid black background-1

När du samarbetar med oss får du en erfaren growth manager för förändringsledning och RevOps. Dessutom har du tillgång till specialistkompetens inom marknad, försäljning och teknik – från Performance Marketing, SEO och contentproduktion till UX-design och tekniska experter för integrationer och systemförenkling. Våra tech-specialister analyserar din tech-stack för att maximera möjligheter och minimera begränsningar.

HubSpot Elite Partner Badge White

Varför Invise?

Invise är HubSpot Elite Partner, den högsta nivån av HubSpot partner, vilket garanterar vår djupgående kunskap. Vi är också en av väldigt få Elite-partners som innehar en HubSpot Onboarding-ackreditering som vi fått genom att leva upp till HubSpots högt ställda krav på implementationer.

Kunder
300 +
Verksamma sedan
2010
NPS
9.1

Detta kan vi hjälpa dig med

wave

Mappa upp kundresan

Genom att mappa upp hur hela kundresan ser ut, från marknadsföring och annonsering via försäljning till customer success, får vi en grundläggande förståelse för nuläget. Detta gör vi genom intervjuer och dialog med de olika teamen i din organisation. När vi har kartlagt kundresan kan vi djupdyka i detaljer och ta fram rekommendationer på områden du borde fokusera på för att effektivisera kundresan och optimera din lönsamhet.

wave

Samarbete mellan team

En av de största orsakerna till förlorad intäkt är brister i överlämningar mellan team som borde ha nära samarbeten. Vi hjälper dig att ta ett steg tillbaka och se över processer och arbetssätt för att sedan ta fram actions på hur du kan effektivisera och skapa enhetliga arbetssätt med hjälp av automatisering, utbildning och tekniska verktyg.

wave

Se över tech-stack

Att se över din tech-stack är en viktig del i att optimera dina intäkter. När vi gör denna analys brukar vi upptäcka var din organisation lägger onödig tid på administration och hur flytt av data mellan olika system påverkar effektiviteten. Det kan till exempel vara säljare som registrerar samma information på flera ställen eller att marknadsteamet har ett webinar i en kanal och sedan flyttar över leadsdatan till ett annat system där någon annan manuellt ska ta vid. Genom detta får du en bättre överblick över din data och hur ni hanterar den idag.

wave

Analysera kunddata i HubSpot

Våra Growth Managers och HubSpot-specialister hjälper dig att analysera din kunddata i HubSpots olika plattformar. Där kan vi upptäcka mönster som ger oss insikter om hur lång tid det tar att gå från lead till kund, vilka kunder som tar extra lång tid och varför samt vilka som är de mest lönsamma kunderna och var de kommer ifrån – och mycket mer.

viktor-lofgren-01

Öka dina intäkter och effektivisera kundresan

Vi kan RevOps har stöttat kunder med det över ett decennium. Boka ett möte med våra erfarna specialister och se hur vi skulle kunna jobba tillsammans!