invise-crm

Effektivisera er försäljning med Sales Enablement

Effektivisera er försäljning med smidigare processer och verktyg. Sales Enablement automatiserar det som bör gå av sig själv och frigör tid för säljarna att ta hem fler affärer. Genom förenklad administration, pålitlig rapportering samt mallar, prognoser och visualisering av kundens resa kan du se till att säljavdelningen jobbar åt samma håll – en gång för alla.

Detta är Sales Enablement

En strategisk och operativ metod för att ge säljteam de verktyg och resurser som behövs för att framgångsrikt engagera kunder genom hela köpprocessen

Sales Enablement rustar dina säljare för dagens utmaningar

Sales Enablement handlar om att förse säljarna med den information, de verktyg och det material de behöver för att engagera kunder och stänga fler affärer. Syftet är att skapa möjligheter för säljteamet att utföra sitt jobb på ett effektivare sätt. Kundernas digitala förflyttning ställer högre krav på en hybridsäljare som är stark både online och offline. Genom att ge säljarna rätt förutsättningar att fokusera på säljet kommer du snart se bättre resultat i form av fler stängda affärer.

Automatisk mätning av säljarnas aktiviteter

Om Sales Enablement utförs på rätt sätt automatiseras alla delar som kan automatiseras utan att ha negativ inverkan för kund. Rapportering är en viktig del i det! Det innebär att säljarnas samtal, mail och mötesbokningar loggas per automatik och i realtid. Aktiviteterna kan sedan användas som underlag för allt från triggers till rapporter och ger teamet en helhetsbild av allt som pågår. Det bästa av allt? Säljarna slipper ha dåligt samvete över bristande admin, och säljchefen slipper tjata om rapporteringen.

Sales Enablement och HubSpot Sales Hub

Sales Enablement är en strategisk och operativ approach som byggs på ett väl utformat systemstöd. HubSpot Sales Hub är ett CRM-system som byggts med just Sales Enablement i fokus. Här kan ni förverkliga era idéer i ett skalbart system att växa med  över tid. HubSpot Sales Hub passar både dig som är i början av en digitaliseringsresa och vill få grundläggande struktur på plats - till dig på ett multinationellt enterprise-bolag som vill rulla ut globala processer och stöd till alla era marknader.

Byggstenar inom Sales Enablement

hubspot_logo

Säljcoachning

Få igång dina säljare snabbt och smidigt

hubspot_logo

Automatisk uppföljning

Missa aldrig en återkoppling igen

hubspot_logo

Rapportering

Mät smart på individ-, team- och manager-nivå

hubspot_logo

Säljpresentationer

Få koll på ert säljmaterial och utvärdera

hubspot_logo

Lead Scoring

Prioritera er tid på statistiskt bästa sätt

hubspot_logo

Automatiserad prospektering

Låt systemet identifiera bra matchingar

hubspot_logo

Påminnelser

Slipp hålla allt i huvudet

HubSpot Elite Partner Badge White

—Inte övertygad ännu?

Våra kunders siffror visar tydligt hur effektivt vårt beprövade tillvägagångssätt är för att maximera säljarnas vardag.

Lyckade utrullningar av Sales Hub
300 +
Kunders kunder som tagits hand om
30 m+
5.0

"En nytändning i användandet av HubSpot! Under de månader vi arbetat ihop med Invise har jag fått en djupare förståelse till hur vad vi kan använda systemet till. De har på ett proffsigt och tydligt sätt gått genom funktioner och moment vi tidigare inte utnyttjat så vi numer använder HubSpot smartare."

Malin Thyrsmo CRM Manager

Att lyckas med Sales Enablement

invise_0614

En användarvänlig lösning för säljaren

HubSpot Sales Hub är det verktyg vi använder mest i arbetet med att effektivisera försäljningsarbetet. Systemet är marknadsledande, mycket kraftfullt och trots sin stora förmåga enkel att förstå. Här finns användarvänliga verktyg och funktioner som möjliggör smidigare processer med syftet att sälja smartare – och sälja mer.

Som Sveriges ledande HubSpot-partner hjälper vi ditt säljteam att skräddarsy er Sales Enablement-plattform i HubSpot. Plattformen blir navet för säljteamet och go-to-platsen för kundresor, insikter och rapportering. När alla säljare arbetar på samma sätt och i samma system har ni ett ovärderligt säljstöd som kommer göra din organisation mer snabbfotad och effektiv.

Sales automation

Är automatisering din vän eller din fiende?

En vanlig, och ganska befogad, farhåga är att automatisering är negativt och kommer göra mer skada än nytta. Det handlar dock om en snäv syn på automatisering. I alla processer går det att effektivisera med automatiserade påminnelser, stöd och beteenden som behöver uppmuntras eller säkerställas. Visst att   automatiserad kommunikation mot kunder har sin plats, då är det en fråga om timing och fingertoppskänsla. Men allt mer handlar automatisering om att kartlägga era processer för att identifiera vilka delar som kan stöttas upp eller automatiseras och på så sätt hjälpa era säljare.

invise_0033

Vill ni ha strategisk och handgriplig hjälp att lyckas med er Sales Enablement?

I ett samarbete med oss är det nästan uteslutande så att säljprocessen utvärderas och optimeras. Målet ska vara stöd för säljaren samtidigt som det är enkelt att mäta aktiviteter och resultat på individnivå, på företagsnivå och vid behov på koncernnivå. Prata gärna med en av våra account managers så berättar vi mer!

Möt en av våra dedikerade Sales Enablement managers

Johanna Matsdotter

Growth Manager

Nyfiken och prestigelös dalkulla som hellre äter gröt tillsammans än oxfilé ensam. Brinner för...

Andrea Kumlien

Growth Manager

Extrovert och nyfiken skåning som älskar att träffa nya människor och hitta kreativa lösningar på...

Botan Calli

Growth Manager

Uppsalabo som lever i exil i Sthlm. Mina vänner beskriver mig som en person med hög energinivå som...

Vanliga frågor och svar

Sales Enablement vs Sales Automation – vad är skillnaden?

Sales Automation är en mindre del av Sales Enablement. Medan Sales Enablement är en metod för att effektivisera hela arbetet på säljavdelningen så är Sales Automation ett automatiserat flöde som hjälper säljaren i en viss del av kommunikationen.

Vad kostar HubSpot Sales Hub?

Eftersom din verksamhets behov styr på vilket sätt ni kommer att använda er av verktyget går det inte att sätta en exakt prislapp. Vill du fördjupa dig och bilda dig en egen uppfattning om vad er prisbild kan bli rekommenderar vi HubSpots egen prislista för Sales Hub. Därefter rekommenderar vi att du bokar en tid med våra rådgivare för att få vägledning om hur du bäst gör vid köp av HubSpot Sales Hub.

Blir det mer administration för säljarna med Sales Enablement?

Nej, tvärtom! En säljare som kommit igång med Sales Enablement blir mycket mer strukturerad. Med all den automatisering som är möjlig via Sales Enablement kommer resultatet bli att säljarna lägger betydligt mindre tid på administration när ni väl har den nya processen på plats.

Kommer Sales Enablement göra att den personliga relationen med våra kunder försämras?

Absolut inte! Allt som byggs upp med Sales Enablement är till för att effektivisera och samtidigt förbättra den personliga relationen. Du kommer snabbt märka att kunder som får bra och tydlig information tillsammans med en personlig dialog känner sig mycket väl omhändertagna. Det är hela kärnan i Sales Enablement.

Hur mycket utbildning behövs för att börja med Sales Enablement?

Förmodligen mindre än du tror. Det svåra brukar inte vara att få säljarna att förstå hur det funkar. Utmaningen ligger i att få igenom beteendeförändringen. Du kan läsa mer om hur vi jobbar med förändringsledning här.

Sales transcripts

Börja din resa mot bättre säljprocesser

Sales Enablement är en värld av möjligheter, men alla företag är olika. Att få vägledning av någon som snabbt kan sätta sig in i affären och se potentialen för just er säljavdelning är viktigare än någonsin!

Boka möte