Niklas Thulin
Growth & Operations Manager
Jag är en social och nyfiken person med ett stort intresse för allt från golf och matlagning till...
Skapa en hemsida som driver försäljning, där upplevelsen är central med affärsnyttan i fokus. För dig som vill ha en branschledande position, regionalt eller globalt, finns det inget viktigare fönster än er webbplats. Genom att möta kundens behov och vägleda besökaren genom hela köpresan blir er nya hemsida den självklara plattformen för hela er digitala närvaro.
Har du någon gång besökt en hemsida som känts enkel och intuitiv? Till en början kanske du fångades av det visuella budskapet samtidigt som du snabbt hittade det du sökte. Men när du granskade den på djupet, kanske för att göra ett ärende eller hitta information, upptäckte du att den hade flera lager. Att den var både innehållsrik, mångfacetterad och hjälpsam. Och det är därför du tänker på den just nu.
En bra hemsida ska fylla många funktioner, både för dina kunder och er verksamhet. Den ska svara på frågor, förenkla processer och framförallt – vägleda dina nya besökare till att bli betalande kunder.
En hemsida är en investering. Därför är det viktigt att den också ger resultat. En central del i detta är att den genererar leads. Det betyder att det ska vara lätt för dina målgrupper att hitta er hemsida, att den möter deras behov och att upplevelsen är så bra att de konverterar. En bra hemsida är grunden i din digitala kundresa där delar som Inbound Marketing och Sales Enablement också spelar en viktig roll för dig som vill driva digital tillväxt och skapa en maxad kundupplevelse från start till mål – och vidare.
Vi vill att du ska tjäna pengar på din nya hemsida. Därför är vårt primära fokus att skapa smarta sätt att göra besökare till leads genom användarvänliga metoder för design, text och funktion. Om du vill ta ett helhetsgrepp kring din digitala affär med utgångspunkt i en ny hemsida är vi helt rätt samarbetspartner för dig.
Alla våra projekt börjar med en kort uppstartsfas. Detta är en period då hela teamet samlas för att lära känna varandra, sätta mål och komma igång. Vi gör flera övningar som lägger grunden för ett framgångsrikt samarbete, tittar på den övergripande planeringen och identifierar utmaningar.
Strategin ska täcka många delar: allt från förstudier och analys av data till SEO, konverteringspunkter och informationsarkitektur. Detta är en viktig fas då den sätter ramarna för din nya hemsida. Strategin görs över flera workshops och mynnar ut i underlag för att kunna skapa design och innehåll.
Det allra bästa är om design och innehållsproduktion görs i samarbete. Då får du det där riktigt knivskarpa resultat som blir när användarvänlig design och träffsäker tonalitet spelar ihop för att ge liv åt varumärket och skapa en oslagbar upplevelse. Eller UI+UX+SEO+CRO = ROI, för dig som pratar det språket.
Designfasen brukar vara mycket spännande och händelserik.
När designarbetet närmar sig sitt slut startar kodningen. För att arbeta så effektivt som möjligt rekommenderar vi att innehållet, såsom text och bild, produceras parallellt. Våra utvecklare arbetar fokuserat för att snabbt bygga upp CMS-plattformen, och genom att skapa innehållet samtidigt kan vi säkerställa att nästa fas går snabbt och smidigt.
I denna fas håller vi CMS-utbildning samt tillhandahåller guider och tydliga processer för att stötta dig under hela innehållspubliceringen. Har du frågor eller behöver support, finns vi tillgängliga varje steg på vägen, för att säkerställa att publiceringen går smidigt och effektivt.
Mot slutet kommer testerna inför lansering. Hemsidan ligger i en delad miljö och när vi alla är nöjda med resultatet stängs möjligheten att lägga in innehåll. Därefter påbörjar vi alla tester. Laddningstider, funktionalitet i olika webbläsare, SEO och mycket annat kontrolleras inför lansering.
Vi håller er i handen genom hela processen och tar fullt ansvar för lanseringen, så att ni kan känna sig trygga med att allt sker på ett säkert och kontrollerat sätt.
I grund och botten så kan vi åstadkomma samma funktionalitet på båda plattformarna. Vår prissättning kommer också att vara densamma - inget av systemet sticker ut åt något håll. Ibland finns det dock anledningar att luta åt ett håll eller det andra. Vi hjälper dig gärna att ta beslutet - kontakta oss för att få våra tips och erfarenheter så att du kan landa i en lösning som passar för just er.
De flesta av dagens CMS-plattformar är bra. Därför brukar vi säga att det är viktigare att du väljer vilken byrå du vill samarbeta med innan du väljer CMS. Om du planerar att växla upp arbetet med din digitala tillväxt rekommenderar vi att du bygger din webbplats i HubSpot CMS. Om du dessutom redan har någon del av HubSpot-sviten idag är det ingen tvekan om saken. Genom att bygga din webbplats i HubSpot CMS har du tillgång till ett unikt digitalt ekosystem där du kan koppla ihop alla delar av din marknadsföring med CRM, säljprocesser, kundservice och analys. När flera system, kanaler och strategier arbetar i samspel med varandra får du kraftfulla verktyg för tillväxt.
Att dessutom ha flera team som jobbar i samma system kommer inte bara att skapa ett smidigare samarbete internt. Det syns också på utsidan i form av en sömlös kundupplevelse – från första kontakt till långsiktig relation.
Growth & Operations Manager
Jag är en social och nyfiken person med ett stort intresse för allt från golf och matlagning till...
Dev Lead
Som 6-åring hade jag min första hemsida och sedan dess har intresset för webbutveckling vuxit med...
Web Developer
Självlärd datanörd från de iskalla skogarna i Norrbotten. Spelar TV-spel på fritiden och älskar att...
Web Developer
Efter flera år inom media med online annonsering skolade jag om mig till frontend utvecklare, och...
SEO Specialist
Glad positiv som älskar att lösa problem och hittar nya vägar framåt. Är bördig från Öland men med...
Nej, vi är också sjukt grymma på Wordpress. Men trenden är tydlig. Vi bygger allt oftare hemsidor i HubSpot CMS då fördelarna är så uppenbara.
Det är en svår fråga att svara på utan att vi har lärt känna er och era förutsättningar. Vi förstår att detta är en viktig aspekt. Därför föreslår vi att du bokar en rådgivning med oss så att vi kan snacka ihop oss och gemensamt ta reda på behov, förväntningar och önskemål. Först därefter kan vi ge en kvalitativ prisuppskattning.
Mellan 4-6 månader är en genomsnittlig tid för att bygga en hemsida, men det finns många faktorer som påverkar hur lång tid ett helt webbprojekt tar. Arbetet med er nya hemsida ska vara kul och är ett samarbete i smått och stort. Därför rekommenderar vi alltid att följa den process vi föreslår – för att kunna skapa de bästa resultaten tillsammans.
Ja, det gör vi gärna! I så fall blir den visuella identiteten ett eget projekt som sker före eller parallellt med er nya hemsida. Uppdraget kan variera från att vi endast utmanar och tar ut svängarna inom vissa delar av er nuvarande grafiska profil till att utveckla en helt ny visuell identitet och tonalitet för ert varumärke.
Allt är möjligt! Vi har flera copywriters, fotografer, videoproduktion och visuell produktion inhouse. Alltså kan vi hjälpa dig med allt innehåll du önskar till den nya hemsidan. Detta brukar vara en kostnads- och prioriteringsfråga. Gör vi alla delarna så spar det väldigt mycket tid för er och resultatet håller hög professionell nivå. Om du å andra sidan vill hålla nere kostnaden rekommenderar vi att ni tar fram innehållet själva. Läs mer om content- och filmproduktion här.
Den tekniska biten av SEO ingår alltid. Vi är också noggranna med att förvalta befintlig SEO och att peka om besökaren till rätt sidor när webbstrukturen förändras. Du kan alltid välja till sökordsanalys, analys av befintlig SEO, uppbyggnad av pillar pages och mycket annat.
Valet av byrå, CMS och allt däromkring kan vara svårt när det kommer till att skaffa en ny hemsida. Därför kan du boka en videokonsultation med en av våra rådgivande specialister. Under cirka 30 minuter kan du ställa frågor och höra mer om hur vi kan hjälpa er.