Inbound marketing "must know"

Viktiga guider med allt du behöver veta anpassat efter din förkunskap

  • Nybörjare - 5 min läsning

    7 viktiga skäl till att välja inbound marketing redan idag

    Ladda ner
  • Nyfiken - 10 min läsning

    Ska du läsa en enda guide om inbound marketing - läs denna

    Ladda ner
  • Intresserad - 10 min läsning

    Att komma igång & att se ROI på er inbound marketing-satsning

    Ladda ner
Publicerat den: 2016-07-07 | Av: Sanna Erlandsson

En grym kultur föder ett starkt bolag

Det har hänt lite av varje på kontoret den senaste tiden. Vårt EM-tips lider mot sitt slut, fler och fler har börjat hänga med på mina lunchträningar 🙂 och många stannar kvar på en eller två fredags-öl. Det är ingen som har bett oss göra dessa saker och det ingår definitivt inte i våra arbetsuppgifter. Istället är det saker vi gör för oss själva, för varandra och för företaget. Men vad får oss att vilja göra det och vad ligger bakom vår starka företagskultur?

För att skapa en så ärlig bild som möjligt gick jag runt till några av mina kollegor och frågade hur de ser på vår kultur. Detta är vad de svarade:

Alla strävar mot samma sak

Alla tror på det vi gör, vet vart vi är på väg och är med och skapar vår målbild. Tycker du någon gång annorlunda finns det alltid utrymme för att spåna fritt,  drömma stort och påverka.

Vi är delaktiga

Som medarbetare är vi delaktiga i företaget som helhet, får ta ett stort eget ansvar och känner oss därför som viktiga pusselbitar för att nå våra mål. Ingen är mindre viktig än någon annan och ingens tid är mindre värd.

Vi är oss själva

Vår kultur är våra personligheter. När vi rekryterar ny personal går vi alltid på personlighet och potential istället för erfarenhet eller kompetens. Vi fokuserar på vad personen kan bidra med och hur denne kan växa i gruppen, istället för vad den har gjort tidigare.

Vår utveckling står aldrig still

Vår kultur var inte satt från början. Nej, den har vuxit fram och formas fortfarande med varje ny person och personlighet som börjar här. Trivs du bäst i flip-flops? Ha det. Arbetar du mest effektivt runt 21-snåret? Gör det. Vi är de vi är och ingen har intresse av att ifrågasätta varandra. Läs mer om våra fria arbetstider här!

Förtroende och en liten push

Självklart finns det övergripande riktlinjer vi måste verka inom, men utifrån det har vi i stort sett fria tyglar. Genom förtroende, tillåtelse och ständiga hejarop blir vi inte styrda eller hämmade, utan vågar tro på oss själva och utmana våra begränsningar. 

Inställning

Trots att vi alla är olika har vi samma inställning. Eftersom vi alla är så pass delaktiga och ansvariga för att nå vårt mål, så hjälps vi åt och kämpar tillsammans för att nå det. Vår policy om att lämna negativ energi utanför ytterdörren är ett enkelt men effektivt knep som ger oss ork och pepp till att prestera på topp.

Det vi gör

Vår kultur speglar sig i vad vi gör. Men Inbound Marketing är faktiskt inte bara vad vi gör, det är ett mindset som gör att vi är transparenta, personliga och ärliga i allt vi gör – internt som externt.

Kultur föder kultur

Ett litet initiativ kan göra stor skillnad. Vi vet att kultur föder kultur och är bombsäkra på att den kultur vi har lever vidare just för att vi trivs så bra. Varje litet initiativ, oavsett om det är en rolig lapp, ett paket pinnglass eller en gemensam aw bygger vidare på det vi har – och får oss att vilja mer och större.

Ladda ner vår grymma guide om Inbound Marketing här!

Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn127Email this to someone
Kategorier: Inbound Marketing | Övrigt |

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Sanna Erlandsson

Av Sanna Erlandsson

Kommunikatör, informatör, webbredaktör och copywriter. Kärt barn har många namn brukar man ju säga! Skämt åsido. Jag är en skojsig skåning som älskar att leka med ord och vågar tänka annorlunda. Inte bara för att – utan för att förenkla det som många ofta krånglar till.

Visa kommentarer